17 Mart 2008 Pazartesi

Partilerin Kapanmasına Japon Modeli

AKP'ye açılan davanın ardından yer yerinden oynadı. Olayın siyasi boyutu bir yana ekonomide de tozu dumana kattığı bir gerçek. Takip edebildiğim kadarıyla çoğu kişide yargıya karşı bir öfke oluşmuş durumda ancak bana göre yargıya haksızlık yapılıyor. Biz Yargıtay Başsavcısından, haklı gerekçeleri gördüğü zaman parti kapatma davası açmasını istemişiz ve şimdide bu kişi bu şartların oluştuğuna kanaat getirmiş ve davayı açmış. Eğer kapatılması gerektiğini düşünüp, siyasi nedenlerle dava açmasaydı görevini yapmamış olurdu. "Bence yapılan yanlıştır, dava açılmamalıydı." demek yargıya haksızlık olur.

Belki başsavcı DEHAP davasında da AKP davasında da parti kapatmanın yeterli olmayacağını, "sorunun" çözümünün başka yerde olduğunu biliyor ancak görevi dava açmasını gerektiriyordu ki bana kalırsa AKP dava açılmasını çoktan haketmiş bir partidir.

Şimdilerde AKP kendi kuyruğunu kurtarmaya çalışıyor sanırım. Bazı değişikliklere giderek koalisyon ortağı(!) MHP ile bu durumdan sıyrılabileceğini düşünüyor. Son olarak Japon modeline yakın oldukları konuşuluyor. Bildiğim kadarıyla, bu modelle kapatma davası açılabilmesi için meclisin onayı gerekecek.

Benim daha iyi bir model önerim var, Japon modelini partilere değil siyasete komple uyarlasınlar ama benim Japon modeli dediğim hara-kiri (Seppuku). Sanırım benim önerdiğim model devreye girerse ortalığı kan götürür.

Hiç yorum yok: