21 Kasım 2007 Çarşamba

BY Bilmiş .......................

Çevremizde o kadar sivri zekalılar varki hepsi bir cevher aslında ve bunların o zeki ve sivri zekalarındaki düşünce yogunluğunu alıp degerlendirmek ve kendi hayat koşullarımı şekillendirme açısından bir kazanc olarak degerlendirmekteyip.

Geçenlerde işte böyle bir sivri zekalı borsa hakkında beni örnek gösterek borsalar hakkında tanıtıcı bir güzel yazı yazma zahmetinde bulunmuş.

Öncelikle kendisine teşekkür ederim. İmkb ve Abd borsaları hakkında bu ayrıntıları bize ögrettiği için bende cok farklı olarak düşünüyordum. Futbol cahili gibi birde borsa cahili olmak insanın zoruna düşüyor . Arada bir borsa dışında Futbolla ilgili yorumlarda yapmaktayıp .

Şimdi kalkıp Sivri akıllının biri futbolu ögretmeye kalkarsa ve birde örnekleme olarak İngiltere liglerinin piyasa degerinin Türkiye Liglerinin kat ve kat üstünde olduğunu ve buradaki futbol endüstrisinin Türkiyedeki futbol endüstrisinden daha gelişmiş olduğunu ve Türkiye Liglerindeki şike olaylarının futbol'un 3 büyük takım etrafında döndüğünü ve bu yüzden diger küçük takımların şampiyon olmasının imkansız olduğunu belirtecek yazı yazarsa diye içten içe korkmaya başladım.

Citi hisseleri Temmuz aylarında 55,00 fiyatlardan işlem görmekte ve bugün gelinen noktada Citi hisseleri %78 düşerek bugü 31,00 seviyelerde hareketini devam ettirmekte bende hep düşünüyordum bu citi hisseleri neden düşüyor diye bir ara şüphelendimde yoksa citi Ceo'su çalışan tüm bayanlara karşı cinsel tacizde bulundu ve citi çatısı altındaki kadınlar dayanışma derneği kurarak citi hakkında cinsel taciz olayından dolayı mahkeme gittiler. Mahkemenin ilk kararına göre 5-15 milyar arasında bir tazminat davasına çarptırıldı . Grup o yüzden ceo'yu işten kovdu.

Megersem öyle değilmiş citi hava civaya uyarak spor olsun diye düşmeye başlamış fakat okyanuslar ötesinden zekası dehşet bir dostumuz sayesinde yeni yeni ögrenmeye başladık bu düşüşe düşüş mü diyorsun birde suprime olgusu var bilmediğin suprimeden dolayı citide 15 milyar dolar zarar geldiğinde asıl düşüşü göreceksin

Simdi hikayesini anlatalim. Citigroup subprime olayindan dolayi cok para kaybetti, hatta soylentilere gore $15 milyar daha zarar aciklayacaklarmis. CEO'larini kovdular, isler yolunda gitmiyor. Ustune ustluk ekonomi de yavaslayacak, hatta resesyona girecek beklentileri var. Simdi tahmin etmeniz gereken sey, Citigroup'un daha ne kadar zarar aciklayacagi ve ekonominin resesyona girip girmeyecegi. Bu sorunun cevabini biliyorsaniz karli cikarsiniz, cevabini yanlis biliyorsaniz zarar edersiniz, cevabini bilmeden Balan gibi baliklama atliyorsaniz sansiniz %50-%50

Zekası dehşet dostumuz nasihatlerine devam ediyor ve 6 Kasım günü Citigroup ve Amerikan Dolari başlıklı yazısında aslında kendisiyle çeliştiğinin farkında değil çünkü 20 Kasım günkü citigroup ve Teknik analiz yazısında bakın ne ifade kullanıyor.

Ben kenarda beklemedeyim (evet, kafamdaki cevaptan cok emin degilim, yeni verileri bekliyorum). Bu arada Citigroup hisseleri su siralar $31.27'den islem goruyor.

Piyasanın kendisinden emin değilsin ,sanırım bugün için Türkiye piyasalarında Akbank hisse senetlerinde pozisyonun olduğunu biliyorum.

Şimdi piyasalara olan güvensizliğini belirt ve piyasalardaki stresin nedeni olarak suprime diye nitelendir. Kalkıp bu şartlarda Citi hissesi almamayı akıllı yatırımcı stratejisi olarak düşün fakat 6 kasımda 2 şirketi kıyaslama analizi yap fakat Akbank hisse senedini satmayı düşünme Dünya borsaları düşerken İmkb yükselecek yada Akbank hisse senedi aynı seviyelerdemi kalacak

Ben kalkıp 10 Kasım günü Böyle bir Analize para yatırılabilirmi? yazımda seslenmiştim şimdi bu analize göre citi almı yoksa akbank satmı ?

Kalkıp 10 gün sonra yazı yazman ne kadar etik hemde citi borsa seviyesi 31,27 olduğu bir günde fikirlerimizi ve düşüncelerimizi anlık ve o anı yaşayarak verseydik daha iyi olurdu.

6kasımda 10,50 seviyesinden işlem gören Akbanklar bugünkü kapanış itibariyle % 23 düşüşle 8,55 seviyesinden kapanış sergiledi.

Şimdi kalkıp benim Citi hissesinde affınla bırak % 10 % 15 kaybı ben yaşayıp sonucta 5 senelik bir yatırım ömründen bahsediyoruz.

Evet senin için geçerli bir neden var sen yatırımlarını haftalık aylık yada yıllık değil 5 senelik yaptığın için bu düşüşler senin sorun teşkil etmez.

Haa, benim kafamdaki yatirim suresi oyle 1-2 ay degil 5 yil gibi bir zaman. Zaten 1 yilin altinda elinizdeki hisseleri sattiginiz zaman kazancinizin %40'ini (kisiden kisiye degisiyor) vergi olarak veriyorsunuz. 1 yildan uzun sureli tutarsaniz vergi orani %20 civarina dusuyor. O yuzden 1 yilin altinda kagit satmak delilik

O zekanla nasıl anladın şaşmaktayım öz ve öz türkçe yazdığımı hatırlıyorum hani boşnakça yada arnavutca yazsam hadi tercüme hatası oldu der iş güzarlığa vururuz

Citigruop için buralardan ben pozsiyon acıyorum 1 aylık sürede belirli aralıklarda belirli oranda Citi hisse senedi alacağım 10 Kasımda yazdığım yazı ve tercümesi şu şekilde yapılıyor.

Citigroup'un dip calismasi yaptigini kesfetmis ve $33.75 civarindan kagida girmis; anladigim kadariyla da yatirim suresini 1 ay olarak belirlemis.

Zekası bol arkadaşın ben türkcesini boşnakçaya ceviriyorum.

Bugün 33,75 seviyesinden citi hissesi aldım ve 1 ay sonra karlı bir şekilde satacağım. Bu ifadenin kullandığımı hatırlamıyorum her neyse işgüzarlığa vuralım.

3 gündür İmkb ve Citi hisselerini izleme şansınız olmuşsa bugün imb için belirtiğim 52100 ve citi için 31,00 seviyelerinde 3 gündür yüksek tansiyona ragmen direnc gösteriyorlar . Neden acaba yoksa spor olsun diyemi yada diyet yaptıklarındanmı.

Citi hisse senedinin hareketlerini izleyebilirsiniz

Bu arada dolar kuru olarak 1,17 ben citi hisselerini aldım. Düşün bakalım bana ne şekilde bir fayda saglayacak citi hisseleri düşse bile düşüşlerde fazla üzülmeyeceğim. Bugün dolar kuru 1,20

Neden acaba?

Teknik analizle borsa ile ilgili konuşmayacağım zamanı geldiğinde bizde konuşacağız.

Sorularım havada kalmıştı 10 Kasımda

1-Citigruop bu analize göre çok ucuz?
2-Akbank bu analize göre çok pahalı?
3-Citigruop ucuz Akbank'ı pahalı gösteren bu analizdeki dolar'ın etkisi fiyatlama kıyasındaki gücü nedir?
4-Uzun vadeli bir bakış açısında ucuz görülen bir hissenin teknik analizden önce temel analize ihtiyacı vardır.
5-Bugünkü borsa grafiklerini şekillendiren teknik analizin etkisimi yoksa temel analizin etkisimi

Hiç yorum yok: