20 Ocak 2008 Pazar

Warren Buffett Nasıl Zengin Oldu ?


Uzun vadede azar azar alım yapıp gelecek 5-10 yıl için hisse almayı düşünüyorum dedim bunların içinde Garanti Bankası var.İleride zamanımın olmayacağını düşünerek artık borsada kısıtlama getirdim kendime sadece tek bir sektörle ilgilenmeye başladım hisselerimde bu sektör üzerine olacak.Bu sektör sigortacılık sektörü.

Peki niye bu sektör ?Bildiğiniz üzere Buffett'ın zengin olmasının baş kaynağı sigorta şirketlerine büyük yatırım yapmasıdır.Buffettın portföyünü 1980'lerden beri incelediğinizde sigorta şirketleri var.İlk büyük alımlarıda sigorta şirketleri olmuştur.Geico ve General Re bunların başında geliyor.Buffett sigorta sektörünün kimi zaman kazandırdığını kimi de çok zarar ettiğini söylemekte ama bu tip şirketlerin itibar değerlerinin çok iyi olduğuna inanmakta ona göre bu sektörün sınırsız büyüme potansiyeli var.Eğer Buffett ısrarla bu sektörde yer alıyor ve çok büyük kazançlar sağlıyorsa demek ki bu sektör gerçekten önemli.

İmkb'de sektörler bazında son 15-20 yıl baz alınarak hesaplanan yıllık getirilere baktığımızda %70 gibi çok yüksek bir oranla en fazla kazandıran sektör sigortacılık sektörü oluyor.Buffettın temelindezengin olma sebebi bence budur ve özellikle benim gibi genç arkadaşlar orta ve uzun vadede düşerken alım yapma kuralıyla hisse alırlarsa çok kazanırlar ben bunu çok geç olmadan uygulayacağım.Özellikle şu günlerde sigorta sektör hisseleri için tam bir alım fırsatı tabiki bunları yaparken global gelişmeler ve endeksin durumu bizi ilgilendirmiyor.Elbette düşeceğiz yükseleceğiz ama genel ivme yukarı olacaktır.

Hiç yorum yok: