15 Ekim 2010 Cuma

Çöp Kamyonu Kanunu

İnsanların sinirini veya üzüntüsünü başkasından çıkarmasını anlamıyorum. Böyle insanlar gerçekten enerjimi tüketiyor. Normal de herkes beni neşeli bilir. Neden peki çok mu mutluyum, çok mu iyi kazanıyorum, süper giden bir ilişkim mi var? Hepsi de hayır ama mutlu olmak için uğraşıyorum. Sizin de etrafınızda da vardı belki de iş yerinizde sizden kıdemli kişiler müdüründen fırça yer -kendi hatası yüzünden- sinirini sizden çıkarır. Sabah kocasıyla ya da karısıyla kavga eder sinirini sizden çıkarır. Tamam herkes her zaman enerjik ya da mutlu olamaz ama etrafında ki insanları da yıkıp dökme hakları yok bence. Son zamanlarda iş yerimde böyle olaylar arttıkça sakin olmaya çalışıyorum ve hemen şu hikayeyi aklıma getiriyorum:

Bir gün bir taksiye atladım ve havaalanından hareket ettik. Sağ şeritte yol
alırken siyah bir araba park ettiği yerden aniden yola, önümüze çıktı. Taksi
şoförü sert bir şekilde frene bastı, kaydı ve diğer arabaya çarpmaktan milim
farkıyla kurtuldu. Diğer arabanın sürücüsü camdan başını çıkartıp bağırmaya
ve küfretmeye başladı. Taksi şoförü ona gülümsedi ve içten bir şekilde el
salladı. Ve gerçekten çok arkadaşçaydı.

Sordum: ´Neden bunu yaptığınız? Adam neredeyse arabanızı mahvedip ikimizi de
hastaneye gönderecekti. ´ Taksi şoförü bana, simdi ´Çöp Kamyonu Kanunu´
dediğim şeyi öğretti.

Şoför pek çok insanin çöp kamyonu gibi olduğunu açıkladı. Her tarafta çöp
dolu olarak dolaşıyorlar; kızgınlık, öfke ve hayal kırıklığı dolular.
Çöpleri biriktikçe onu bırakacak bir yere ihtiyaç duyuyorlar ve bazen sizin
üzerinize bırakabilirler. Kişisel almayın. Sadece gülümseyin, onlar için iyi
şeyler temenni edin ve yolunuza devam edin.
Onların çöpünü alıp işyerinize, evinize veya sokaktaki diğer insanlara
dağıtmayın.

İşin ana fikri şu ki, başarılı insanlar çöp kamyonlarının günlerini
mahvetmesine ve ellerine geçirmesine izin vermezler. Hayat sabahları
pişmanlıklarla uyanmak için çok kısa, dolayısıyla ´size iyi davranan
insanları sevin, iyi davranmayanlar için dua edin.´

Hayat %10 onunla ne yaptığınız, %90 onu nasıl alıp karşıladığınızdır.
Sevgiyle kalın,

Yüzünü güneşe dönen insan gölge görmez...


İnsanlar başka şeylerin sinirini çıkardıkça sakin olmaya çalışıyorum. Sonuçta yaptığı şey benimle alakalı değil, kişisel algılamıyorum. Tersini yaparsam bende o kişi gibi olurum. İstediğim bu değil elbette. Bu yüzden kimsenin çöpüyle uğraşmak istemiyorum. Çöplerini atmak isteselerde buna izin vermiyorum artık. Siz de daha huzurlu olmak istiyorsanız çöp kamyonlarını uzak tutun kendinizden. Yüzünüz de hep güneşe dönsün :)

Bu arada biraz rahatlamak isterseniz sizi Leonard Cohen ile güzelliğin şerefine alevli bir keman eşliğinde dans etmeye davet ediyorum...

Dance Me To The End Of Love - Leonard Cohen

Hiç yorum yok: