13 Kasım 2007 Salı

İş Bankası Neden Dandikmiş?

Geçenlerde bir yazı okuduğunda gözlerime inanamadım. Bu yazının sahibi özgecmişinde kendisinden şu şekilde bahsetmektedir.

Finans uzerine ekonomi doktorasi yaptim. Su an New York'ta Amerikan hisse senetlerine yatirim yapan bir fonun ortak yoneticisiyim.Ekonomomix İşbankası Genel Müdürü Özince'yi son günlerde yapmış olduğu açıklamaları eleştirmek için İmkb kote olmuş Akbank ve Garanti Bankası üzerinden kıyaslama yaparak İskontolu işlem görmesinden dolayı İş Bankası Türkiye'nin en dandik bankası seçmiş.

Şayet İşbankası'nın borsa perfonmasının diger banka perfonmasından geri kalmasının sebeblerini anlatsaydı şayet daha mantıklı bir açıklama olurdu.Unutmayın piyasa degerlerinden yola çıkarak şirketlerin ve bankaların borsadaki son perfonmaslarına bakarak geri kalması onun dandik olduğu anlamına gelmemeli diye düşünüyorum.

Bugün devlet bankası Ziraat Bankası bile özelleştirme yolunda adım adım ilerlerken kendine özgün katı yapısından dolayı İşbankası'nın satışı yada yabancı ortaklık gibi bir düşüncesi olamaz zaten bankanın üst düzey yönetiminin açıklamalarından bile bunu anlamak münkün bugün Akbank sermayesinin % 20 'si Citi Group'a Garanti Bankası ise yarı hissesini GE finance satıldı.

Yönetim anlayışı olarak katı bir tutum sergileyen İşbankasında söz sahibi olmanın zorlukları ve alınan kararlarda etkin bir rol oynamaları sonucu yabancı fonları ve yabancı bankalarını İşbankasında sogutmaktadır.

Sonucta İşbankası iki bankadan ayıran en büyük özelliği ise bugün İşbankası bankacılık faaliyetlerini sürdürmektedir. Fakat sonucta iştirakleri dolayısıylada Şirket holding görüntüsü vermektedir. Sanayici kimliğinide unutmamak gerekir.

İştiraklerini başlıcaları şunlardır görüldüğü gibi İşbankası holding görüntüsünde olduğu analışılmaktadır.

İş bankası Özinceyi eleştirme konusuna gelince evet Petrolofisi özelleştirmesi ve daha sonrası Aydın Doğan Grubuna payını satışı o satıştan sonra Aydın Doğan karlı bir şekilde Avusturyalı Petrol Şirketi OMV İşbankasının elindeki paylarının satışı daha sonra Gsm İhalesindeki başarısızlıkları rekor düzeyde ödenen Gsm lisansı ve kurdukları şirket Avea'nın başarısızlığı vs... sayabiliriz.

Hiç yorum yok: