19 Ağustos 2008 Salı

Yapmadığın Şeyler

İlginç bir şiiri paylaşmak istiyorum. Sevdiğimiz kişilere ilgimizi göstermekte gecikmemizden, doğru zamanda sevgimizi göstermek yerine bazen ertelememizden bahsediyor. Bu şiiri Leo Buscaglia’nın “Yaşamak, Sevmek ve Öğrenmek” isimli kitabında okumuştum.Bu şiir bu kitabın yazarının öğrencisinin şiiri.Öğrencisinin isteği üzerine adı gizli tutulmuş.Şiir şöyle:


Yapmadığın şeyler

Anımsıyor musun yeni arabanı
ödünç alıp çarptığım günü?
Öldüreceğini sanmıştım beni, öldürmedin oysa.
Anımsıyor musun seni zorla sahile götürdüğüm,
yağmur yağacağını söylediğin ve
yağmurun yağdığı günü?
“Söylemiştim sana” demeni beklemiştim demedin oysa.
Anımsıyor musun kıskandırmak için seni
başka oğlanlarla oynaştığım ve
senin kıskandığın günleri?
Terk edeceğini sanmıştım beni terk etmedin oysa.
Anımsıyor musun çilekli pasta düşürüp
Arabanın paspasını kirlettiğim günü ?
Tokatlayacağını sanmıştım beni tokatlamadın oysa.
Anımsıyor musun dansın resmi giysili olduğunu
Söylemeyi unuttuğum ve
Senin kot pantolonla geldiğin günü?
Bırakacağını sanmıştım beni, bırakmadın oysa.
Evet yapmadığın çok şey vardı.
Ama dayandın bana, sevdin beni
Çok şey vardı
Benimde senin için yapmak istediğim,
Vietnam’dan döndüğünde
Dönmedin oysa.

Hiç yorum yok: