4 Şubat 2010 Perşembe

İmparatorlar Kulübü


2002 yapımı olan bir film The Emperor's Club yani İmparatorlar Kulübü . Bu filmi malesef daha önce izlememiştim. Bugün Tv8'de izleme fırsatı buldum ve hemen yazmak istedim film ile ilgili. Öğretmen-öğrenci ilişkisi her zaman ilgimi çekmiştir zaten. Eğitimci bir ailenin kızı olduğum için belki de. Filmin yönetmeni Michael Hoffman. Eğer Ölü Ozanlar Derneği ve İyilik Bul, İyilik Yap tarzı öğretmen-öğrenci ilişkisi üzerine olan filmleri beğendiyseniz bunu da beğeneceğinizi düşünüyorum. Film devam ederken veya biterken çok fazla şey beklemeyin. Filmin güzelliği ince ince verilen mesajlarda.

William Hundert (Kevin Kline), St. Benedict yatılı erkek lisesinde Eski Roma ve Yunan tarihi üzerine ders veren bir öğretmendir. Senatör çocuğu Sedgewick Bell (Emile Hirsch) yeni öğrenci olarak sınıfa gelir. Fakat Sedgewick Bell yaramaz, haylaz ve uçarı öğrencidir. Karizmasıyla da bütün sınıfı etkiler. Bay Hundert kendine göre kuralları olan disiplinli bir öğretmendir. Öğrencilerin eğitimi yanında onların kişiliğini de şekillendirmek için uğraşıyor. Bay Hundert Senatör'e çocuğu hakkında uyarmaya gidiyor baba ise "sen ancak öğretebilirsin çocuğuma ben şekil veririm sen değil" diyor.Bu cevap karşısında şaşıran Bay Hundert ise Bell'in okuması için elinden gelen teşviği yapıyor, hatta prensiplerinden bile ödün veriyor. Tahmin edilen klişe bir sonla bitmiyor. Bu yönden de hoşuma giden bir film oldu.

Filmin oyuncu kadrosu şöyle:
Kevin Kline (William Hundert) , Emile Hirsch (Sedgewick Bell) , Embeth Davidtz (Elizabeth) , Rob Morrow (James Ellerby) , Edward Herrmann (Headmaster Woodbridge) , Harris Yulin (Senator Bell) , Paul Franklin Dano (Martin Blythe) , Rishi Mehta (Deepak Mehta) , Jesse Eisenberg (Louis Masoudi)

Filmin resmi sitesine girerekte filmle ilgili detaylı bilgi elde edebilirsiniz:
http://www.theemperorsclub.com/

Filmde de geçtiği gibi “Her insanın yaşamında, herşeyi değiştirebilecek olan biri vardır!” Bu hayatımızda olan biri, okuduğumuz kitaptaki bir kişi ya da izlediğimiz filmde olabiliyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok beğendim yaptığınız yorumu . Sayenizde çok güzel bir film izledim. Teşekkürler.