12 Temmuz 2011 Salı

Sen Kemalist Devrimciler Gibisin

Sen kemalist devrimciler gibisin, jakoben, elit, herşeyin ve herkesin haşa allahıymış gibi davranan.

Sen istiklal mahkemelerinin kanlı cellatları gibisin, adı ali olup yezid soyundan gelen.

Sen devrimlerin yerleşmesi için her yolu mübah gören muhafazakar görünümlü bir kemalistsin.

Sen zorba bir iktidarın devamlılığını demokrasi maskeleriyle sağlayan, tüm yanlışlıklarını ama'lı cümlelerle bağlayan bir âmâsın.


Sen her gün başını secdeye vuran ama gücü ve iktidarı ele geçirince modernleşeceğiz diye camileri ahıra, ezanı Türkçe'ye çeviren cumhuriyet akledişisin.


Sen köy enstitülerinin dar zihinlerine hapsolmuş bir ucube, her seçimde oy verdiğinin hep nefret ettiğinle aynı yerde olduğunu göremeyecek kadar ideolojilerin kör batağındasın.


Senin inancın ve aşkın katilisin.


Ama suçlu hep bendim, sen sadece zalimdin.


Yaptıklarına ses verdiğim o gün herşey için geç olduğunu anladım. Dedim ya sessizliğimin bedelini ödedim, kimse kırılmasın üzülmesin diye yürüttüğüm denge politikalarının osmanlı gibi beni çöküşe götürdüğünü göremedim.


Sen kemalist devrimciler gibisin, pragmatist ve oportünist.


Zafer günü zafere kanla adını yazanları tarihin sayfalarından unutturan demokrasisiz cumhuriyet gibisin; ironik.


Ama dedim ya suçlu hep bendim, sen sadece zalimdin.


İşte böyle anne, bilmem anlatabildim mi!..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

kemalist aşağı kemalist yukarı.. ne kötü insanlarmış şu kemalistler..

Adsız dedi ki...

kemalizm uygulamaları, inönü despotizminin Türkiye'ye hediyesidir. Okuduğumuz kadarıyla karanlık günlermiş.Atatürkle kemalizmin ayrıldığı yerleri iyi görmek lazım. yazan arkadaş neden annesini yazının sonuna eklemiş, annesinin, eleştirdiği kemalist uygulamaları mı var merak ettim açıkçası

Adsız dedi ki...

Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz. M.Kemal