14 Temmuz 2011 Perşembe

Aşık, Tanık ve Ortak Olmak

Bismillahi'r-rahmani'r-rahim

Hokka ile kalemi ve yazmakta olan şeyleri tanıklığa çağırıyorum;
Yanıltıcı akşam karanlığını,geceyi ve gecenin canlandırdığı herşeyi tanıklığa çağırıyorum;
Ayın on dördü ile şafak vaktini tanıklığa çağırıyorum;
Kıyamet gününü ve kendi kendini kınayan ruhu tanıklığa çağırıyorum;
Her insanın daima zararda olduğuna dair,herşeyin başlangcı ve sonu olan zamanı tanıklığa çağırıyorum.

Kuran-ı Kerim'den alınan bu sözler, yeni başladığım Derviş ve Ölüm kitabının ilk cümleleri..

Sarsırıcı, içten, sorgulayıcı bir başlangıç.

Tanıklığa çağırmanın ve tanık olmasını bekledikleri olguların bütün hayatımıza yön veren zaman, kıyamet, gün, gece gibi kavramlar olduğunu görmenin ağırlığını taşıyamayacağımı düşünerek bir nefes almam gerektiğine karar verdim.

Bu nefes arasında yazarın tanıklığa çağırdıkları dışında, kim benim hissiyatımın tanıklığı için parmak kaldırabilir diye düşündüm. Yoktu kimse, kısa ve kirli bir ömürde kirlenmemiş zamanlarım ve her daim zararda olan benim için zaman dışında kimse yoktu tanıklık edecek.

Ve tanıklığa çağırıyorum ben de; insan olmanın ödülü olan bir vicdan taşımanın, benim için bir bedel olduğunu anladığımda, tüm yaşanmışlığımdan utanan ben,ödülü bedel yapan yaşantımın ve fikriyatımın acziyetiyle, bir parça merhamet dileniyorum yaradandan.

Yaradanı ve O'nun aşkının tezahürü olan seni, sana yaptığım kötülüklere rağmen bir zerre-i miskal iyiliklerin aşkına tanıklığa çağırıyorum sevgilim.

Adalet terazisinin ayarı kaçmış bir dünyada, sonsuzluğun başlangında kendi kendini kınamayan bir ruh için, tanıklığa çağırıyorum seni.

Bütün sapaklardan yanlış istikametlere dönüp Muhammed Mustafa'nın kutlu yolundan ayrılan beni affetmenin tanıklığına çağırıyorum seni.

Affetmek için geç olmadan, ödül olan vicdanını bütün vicdansızlığıma rağmen benim için tanık olmaya çağırıyorum.

İdam sehpasına çıkarken Bismillahi'r-rahmani'r-rahim diyecek bir cesaret için aşk divanında tanık olmaya çağırıyorum seni.Sadece aşk verebilir o cesareti ve idamıma değil, bedel olan vicdanıma tanık olmaya çağırıyorum seni.

Bir parça temiz kalan vicdanıma tanık ve ortak olmaya çağırıyorum.

Hiç yorum yok: