9 Ekim 2007 Salı

TAKSİ PLAKASI ARIYORUM İLGİLENLERE DUYURULUR

Türk insanına ve girişimcisine hayran olmamak elde değil bugün itibarıyla taksi plakası almak için araştırmalarda bulunacağım. Piyasada konuşulan taksi plakaları için ödeyecek nakit bulmakta zorluk çekeceğim aşikar bu konuda aylık kiralama arayışına gideceğim.

İstanbul trafigine kayıtlı 12.000 araç değil yaklaşık 18000 araç mevcut plaka o kadar değerliki sanırsınız sarı petrol hiç kimse böyle bir rantı kaybetmek istemediğinden dolayı 300-350 plaka sahiplik değiştirmek zorunda kalmış.

Taksi plakası aylık kira 3000-3250 ytl arasında değişmektedir.Taksi plakası sahibi bir insan kiralama yoluna giderse yıllık geliri 36000 ytl ile 39000 ytl arasında bir kazanca tekabül etmekte şimdi sorulması gereken iki soru var Taksi plakası sahipliği bu kadar cazip ise neden taksi plakası sahipleri sektörde neden kiralama yoluna giderler.

Taksi plakasının aslında cazibeli bir kazanç kapısı değil Sn. Ekonomist'in belirttiği yazıyı okuyupda korkunç bir rantın ve kazancın döndüğünü sananlar için bir kez daha iyi düşünmelerini isterim. Yoksa benim gibi sizlerde gecenin bir yarısı taksi mülkiyeti yada kiralama işi için gecenin bu yarısına kadar uyumadan ayakta kalabilirsiniz.

Korkunc rant Taksi plakasının kazancı değil rant yaklaşık 10 yıldır plaka ihalesinin açılmamış olmasından kaynaklı şimdiki fiyatlardan taksi plakası sahibi olmaya karar verenlerin düşünmesi gereken nokta 600-650 bin ytl ödeyecekleri bir para değil Barış ve Ekonomist gibi düşünen insanların sayısının artması ve sokaklara dökünmesi şayet sokaklara dökülürlerse serbestleşme sevdası yüzünden o taksi plakalarının sudan ucuz olması tehlikesi var.

720 milyon rant maliyeti oluşuyorsa o zaman 2,880 milyon bir gelir ortada söz konusu

12000 taksi varsa ve kiralar 3,000 ytl ise 36000 yıllık kazanc 36000x12000=432 milyon ytl kazanc var tüm taksi sahiplerinin araçlarını kiraya verdiklerini düşünürsek şimdi aradaki fark

2880-432=2,448 milyon gibi bir kazanc kapısı daha varken bu taksi sahipleri salakmıdır. Bunu görmezden geliyorlar. Taksilerini başkalarına kiralıyorlar.

2880/12000=240 bin ytl yaklaşık 2,5 senede Sn. ekonomistin rakamsal düşüncelerine göre taksiye verdiğiniz parayı çıkartabiliyor. Ve geriye tek bir olgu kalıyor 2,5 seneden sonra tatlı bir kazanc ve taksi borsa piyasasında fiyatların hızla artış göstermesi ama dedimya tek tehlike bu ranttan rahatsızlık duyanlar.

Sıcak paracılardan hızlı davranmam gerekiyor. İmkb ve hazine bonosundan bile karlı bir yatırım aracı yoksa 650 -600 bin ytl cary trade yoluylamı bulsam nedir.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Ciro ile geliri birbirine karistirmissiniz, hesaplar yanlis olmus. 2880 milyon ytl cirodur, gelir degil. Geliri hesaplamak icin diger maliyetleri dusmeniz gerekir.

GİZ dedi ki...

Ben yazımda taksi plakası sahibinin ne kadar ciro yaptığı yada ne kadar kazandığından bahsetmiyorum. Yazının baglantı noktalarını iyi okursanız neyin ne olduğunu bilirsiniz.

Bende taksi sahiblerinin bu kadar ciro yapmadığını zaten biliyorum.

GİZ dedi ki...

Yanlış hatırlamıyorsam taksiciler götürü vergi mükellefiydiler ve götürü vergi mükellefiyetinde % 25 bir gider gösterme limitleri vardı.

Gelir Vergisinde yapılan değişikliklerle götürü vergi uygulaması tedavülden kalktı gerçek vergi mükellefiyetinde hayat standardı oranları kalktı.

Şimdi gelir vergisi mükellefleri beyan usulune göre vergilendirilmektedir.

Kadir dedi ki...

Balan peki ne yaptın aldın mı ? ben de araştırma içerisindeyim, ekonomistin sitesinide takip ediyorum ama borsa riskine girmeden faize yatırmayı uygun görmedigim için taksi plakası ne olursa olsun iyi getirisi olan bir ürün, o paraya ev alsan asla o kadar kira getirisi gelmez.Bilgi verirsen sevinirim

Adsız dedi ki...

sizine arkadaşım taksinin kazancından işinize bakın siz.