9 Kasım 2007 Cuma

Sıradan Hisseler Sıradışı Karlar


Sıradan Hisseler Sıradışı Karlar kitabını uzun zamandır okumayı istiyordum ve bugün başladım.Warren Buffett tarzı kitabını bitirdim ve birçok şey öğrendiğimi düşünmekteyim ve ileride daha iyi anlayabilmek için bir daha okuyacağım.

Zamanla bu okuyacağım yeni kitap hakkında sizlerle önemli birkaç not akataracağım.Şimdilik kitapta dikkatimi çeken şu kısmı veriyorum;

"Fakat anlaşılması gereken en önemli olgu,borsanın,1913'te Federal Reserve Sistemi'nin kurulmasıyla sona ermeye başlayan ve Roosevelt yönetiminin ilk günlerinde menkul değerler ve borsa düzenlemelerinin yasalaşmasıyla tarihe karışan döneminde bile farklı bir yöntem kullananların çok daha yüklü miktarda parayı çok daha az riskle kazanmış olmalarıdır.Bu çok eski dönemde dahi gerçekten kalburüstü bir şirket bulup,bu şirketin hisselerini borsanın döngüsel dalgalanmaları sırasında elden çıkarmayanlar,daha renkli bir uygulama olan ucuzdan alıp pahalıya satmaya çalışanlara göre çok daha büyük karlar elde etmişlerdir.

Eğer bu ifade size şaşırtıcı geldiyse,daha ayrıntılı açıklaması fazlasıyla şaşkınlık yaratacaktır."

Bundan sonra kitabı okuyup özellikle yukarıda söylenenlerin bende nasıl bir şaşkınlık uyandıracağını öğrenmek için sabırsızlanıyorum.

Hiç yorum yok: