18 Nisan 2008 Cuma

Peki Ben Ne Kadar Suçluyum?Banka Ne Kadar Suçlu?


İş Bankası bankaatiğini günde en az bir kere kullanırım.O gün para çekmek için bankamatiğe gittim ve sonradan farkettim bankamtik kartım yok cüzdanıma baktım iyice ama yok.Sonra yurda gidip eşyalarıma sağa sola baktım kartımı bulamadım.

Sonradan kartı nasıl ve nerde unuttuğum aklıma geldi.Arkadaşımla para çekmeye gittiğimde arkadaşla eğlence olsun diye iddiaya girdik.4o ytl çekecektim acaba paraları bankamtik nasıl verecekti 5ytl ,10 ytl,20 ytl nasıl bir halde verecekti.İşte böyle iddia üzerine konuşurken o esnada para da çıktı.2 adet 20 ytl aldım.O esnada da ne kadar şakalaştıysak bankamatk kartını almayı unuttum orada kalmış.
Daha sonra o bankamtiğe gittiğimde bankamatik çoğu bankamatikte olan sesli uyarı mesajını vermiyordu veya herhangi bir sinyalide yoktu kartınızı alın lütfen,unutmayın diye herhangi bir sesli uyarıya rastlamadım.Belki bana uyarı yapılsaydı kartımı unutmayacaktım.

Peki ben ne kadar suçluyum?Banka ne kadar suçlu?

1 yorum:

piti dedi ki...

Emrah sen naptın öyle :)

Ben bu soruna bir bankacı olarak cevap verirsem üzgünüm ama seni suçlu bulurum :) Çünkü ne olursa olsun kartının sorumluluğu sana aittir.. yazını okuduktan sonra bugün özellikle dikkat ettim para çekerken.. kartı da içerde özellikle beklettim ,uyarı veriyor mu diye..sadece ışık yanıp sönüyordu..o da gündüz vakti pek belli olmuyor.. kartım orda kalsaydı ve içerde olduğu için şifresi de hazır girilmiş olurdu..ve biri gelip para çekseydi hiç bir hak iddia edemezdim :) ayrıca bazı banka atmlerindeki kameralarda sadece caydırıcı amaçlı olduğunu ve çoğunun görüntü almadığını da duymuştum...

Banka ne kadar suçluu ?
eğer ki bankanın sistemlerinden kaynaklı bir sorun ya da hatadan dolayı bir zararın olmadıkça genelde bu tarz durumlarda banka kendini garantiye alacak şekilde uygulama yapar..

yani kısaca; özellikle kredi kartların da varsa onları asla yalnız bırakma :) hatta uyurken bile yanında taşı :D

işin içinde olunca bu konuda acaip paranoyak oldum .. umarım bir zararın olmamıştır..
kartlarına ve kendine iyi bak :)