7 Ekim 2008 Salı

Sam Walton'un 10 Altın Kuralı

Eylül ayı Capital dergisinin de hediye verdiği Hayat Yayınları arasından çıkan M. Rauf Ateş’in “KOBİ DOKTORU” kitabını okurken bir bölüm dikkatimi çekti. SAM WALTON’IN 10 ALTIN KURALI’ nı anlatıyordu. Michael Bergdahl oluşturmuş bu kuralları. Biraz araştırma yaptığımda Capital dergisinin arşivlerinde de Michael Bergdahl ile ilgili bir röportaj buldum. O röportaja da buradan ulaşabilirsiniz.

Michael Bergdahl yıllarını dünyaca ünlü perakende devi Wal-Mart’a adamış biri. Wal-Mart’ın kurucusu Sam Walton ile yakından çalışmış. Bu yakından çalışmada öğrendiklerini “Sam Walton’dan Öğrendiklerim” adlı kitapta toplamaya karar vermiş Bergdahl.

Bu kitapta Sam Walton’ı, yöneticilik ve liderlik özelliklerini ve Walton’dan aldığı dersleri anlatan Bergdahl,

“Sam Walton ile tanıştığım anda onun özel biri olduğunu anladım. Son derece alçakgönüllü, herkesle arkadaşça ilişki içinde olan bir patrondu.Kişisel olarak rekabetçi, cesaretli, düşünceli, çok çalışan, disiplinli, meraklı, alçakgönüllü, inatçı, kararlı ve hırslı bir insandı.İş yaşamında ise akıllı, takıma odaklı, insanları geliştiren, iyi pazarlık eden, iyi iletişim kuran, öğretici bir insandı ve agresif bir rekabetçiydi. Organizasyonun güçlü lideri olarak hizmetkar bir lider, öncü, risk alan, değişime açık, ticareti iyi bilen, takım kurabilen, girişimci, vizyoner, teatral performansı güçlü, motivasyon becerisi yüksek, komedyen, psikolog ve öğüt veren biriydi.”

diyor.

İşte Sam Walton’un 10 Altın Kuralı

1. Başarılı ve daima tutkulu olmak için “Bağlan”
2. Başarını; sana yardımcı olanlarla “Paylaşmasını bil”
3. Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “Motive et “
4. İnsanlarla; onları önemsediğini göster, “İletişim kur”
5. İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “Takdir etmeyi bil “
6. Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarının başarısını “Kutla”
7. Diğerini “Dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren.
8. Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “Aş”
9. Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “Kontrol et “
10. Farklı ol ve yerleşmiş kalıpları zorlayın “Yukarı çık”

Bunu okuduksan sonra çevremde bulunan yönetici ve hocalarım aklıma geldi. Herkes bunların bazılarına uysa acaba her yönden kaliteyi arttırabilir miyiz? Bir hoca öğrencisini dinlemeye çalışsa ya da onun başarısını desteklese öğrenci çalışmaz mı? Bir çalışan müdürünün takdirini alsa onu daha iyi çalışmaya teşvik edemez mi? Çalışanına onu önemsediğini belli edip verimini arttıramaz mı?

Kaç kişi buna uyar ya da uyabilir bilmiyorum ama başarıya ulaşmak için bunları dikkate almakta yarar olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok: