11 Kasım 2008 Salı

ZITLIK ASLINDA VARLIKMIŞ

Bir öğretmen sınav yapmış. Soru olarak ta bir sandalyeyi masaya bırakarak bana bu sandalyenin var olmadığını kanıtlayın demişti bazıları sayfalarca yazı yazmıştı ama sadece biri doğru cevabı vermişti bunun cevabı ise hangi sandalyeyi? Diyen 2 kelime olmuştu.

Bazen bir şeyi inkâr etmek onu kabullenmektir. Bu sözü yıllar önce duymuştum ama şimdi doğruluk derecesi beni daha çok mutive edici geliyor. Hani derler ya çocuktan al haberi bende öyle yaptım. Yiğenim yanıma geldi amca sana birkaç bilmece sorayım mı dedi bende sor dedim sordu bazılarını yanlış bazılarını doğru olarak cevaplamaya çalıştım. Şimdi sıra bende dedim ve ben başladım sormaya
para olmasaydı ne olmazdı? Diye sormaya başladım. Bana göre bir çocuk olarak yiyecek falan olmazdı diye cevap verirdi. Ama o ise para olmasaydı tasarruf olmazdı dedi. Nasıl diye sordum bu sefer mesela para olmasaydı her şey bedava olurdu ve insanlar ihtiyacından fazla yiyecek alırdı.
Bu sefer su olmasaydı ne olmazdı? Diye sordum gene en fazla yıkanamazdık ya da susuzluktan ölürdük falan demesini beklerdim ama bu sefer su olmasaydı ekmek olmazdı dedi. Nasıl diye sordum gene su olmasaydı buğday yeşermezdi. Hem yağmurla yeşerseydi dahi biz ekmek yapamazdık hamur olmazdı çünkü diye cevap verdi.
Sonra amca televizyon seyredelim mi dedi tamam ama hangi filmi izleyeceğiz diye sordum. Selenayı seyredelim dedi. Sen hangisini daha çok seviyorsun dedim. Selenayı mı hadesi mi? Tabii ki selenayı dedi neden diye sordum çünkü o sürekli iyilik yapıyor, zorda kalanları kurtarıyor diye cevap verdi.
O halde hadesi sevmiyorsun değil mi? Çünkü o hep kötülük yapıyor. Hayır, aslında onu da seviyorum neden diye sordum. Cevabı gene zıtlık belirten ama aslında mantıklı gelen bir cevap oldu. Çünkü hades olmasaydı zaten selena da olmazdı.

Hiç yorum yok: