11 Şubat 2009 Çarşamba

Doğruyu Gerçekten İstiyor Muyuz ?

Bir keskin kalem bir kırık gözlük…

Bir önceki yazımda ülkemizdeki bazı insanların kalitesizliği ne kadar sevdiği konusuna değinmeye çalışmıştım.Bugün ise bu kalitesizlik arayışının nedenlerini kendi tespitlerimle açıklamaya çalışacağım.
***
Seçim sonuçlarını %1 hata payı ile bilen bir şirketin araştırmasına göre şu anki mevcut iktidar partisine oy verenlerin eğitim ve kültür seviyesi çok aşağılarda.Buradan çeşitli çıkarımlar yapmak mümkün.Benim eğitim alanım sosyoloji ve buna benzer dalların dışında.Ama şu sonuca ulaşmak zor olmasa gerek:Türkiye’nin bu günü ve geleceği doğru kişiler tarafından belirlenmiyor.Tüm vatandaşlarımız kanun önünde eşittir ve yaşını dolduran her bireyin bir oy hakkı vardır.Fakat Türkiye Cumhuriyeti üzerinde oynanan emperyalist oyunları bilmeyen bu kitle yüzünden en çok kar eden milli ekonomi kuruluşları Türkiye üzerinde toprak emelleri olan ülkelere satılmış durumda.
***
Eğitim ve kültür seviyesi düşük bir zümrenin yönetilmesi şüphesiz çok basittir.Türlü masallar ve vaatlerle hemen kandırılabilirler.Çünkü bu insanlar sorgulamaz,araştırmaz hesap sormaz sadece itaat ederler.Kendisine gösterilenlere ve anlatılanlardan kuşku duymaz.Sonra gelsin İvedikler,Bayhanlar R.T.E.’ler.Doğru ile yanlışı ayırt etmesini bilmeyen bireyler nasıl olur da sandıkta doğru ve yanlışı ayırt eder.
***
Burada suç sadece insanlarımızda değil tabi ki.Eğitim sistemini yaz-boz tahtasına çeviren devlet yetkililerini,kızlarını okula göndermeyen yobaz zihniyetleri ve biz değil ben diyen vatandaşlarımızı da unutmamak gerekir.
***
Toplumumuz bireysel olmaktan çok toplumcu olabilseydi,bu da olmazsa başkası gelir zihniyetiyle davranmasaydı bu gün tablo çok farklı olurdu.Piyasaya sürülen karakterler de bundan nasibini alırdı sanırım.
***
Dolayısıyla kalitesizlik arayışının altında kalitenin ne olduğunu bilmemek yatmaktadır.Sinemada yurt dışında ödül alan filmlerimizin gişede hüsrana uğramsı başka neden olabilir ki?Siyasi kimliği bir yana hapis yatmış bir kimsenin Başbakan olması da aynı sebeptendir.Doğruluk ve kalite kavramının göreceli olduğunu kabul ediyorum.Tarihimizde sağ parti tekler başına iktidara geldi.Ülkemizin durumunu göz önüne alırsak çoğu şeyi yanlış ve kalitesiz yaptıklarını görebiliriz.Aksi olsaydı şu an çok farklı bir konumda olurduk...

Deniz IŞIK

3 yorum:

Deniz Işık dedi ki...

Lütfen yazıya yorum yaparak katkıda bulunun.Okuyucu görüşleri bizim için çok önemlidir.

atakhan mikhael dedi ki...

genel olarak yazılarınıza yorum yapsamda bir kere bile geri dönüş yapmadınız. bu da sizin yoruma verdiğiniz değeri göstermiyor mu?

Deniz Işık dedi ki...

Yazının altında beliren yorum kutucuğunu sürekli okumaya çalışıyorum.e mail kısmını da gözden geçiriyorum tabiki.ama gözümden kaçan olmuşsa buna birşey diyemem.size de bu uyarı için teşekkür ederim