30 Mart 2011 Çarşamba

Hayat ve Hüzün



Aslında bugün şöyle bilimsel belki de herkesin dikkatini çeken bir yazı yazacaktım. Aslında yarısına kadar yazdım. Sonra hepsini ctrl+A ile seçip Delete tuşuna bastım. Konu uyku ile ilgili Bilim ve Teknik'te okuduğum bir makaleydi. Vazgeçtim... Ayşe Kulin'den bahsetmek istiyorum. Son romanları Hayat ve Hüzün. Okuyup bitirince ctrl+A ile seçip Delete tuşu olsa hayatımız da ve bazı şeyleri yaşamamış olsak diye hayal ettim. "Ayşe Kulin" olana kadar neler geçmiş başından. Kadın hala güzel yaşına rağmen. Annemle bunu konuşurken babam tipik erkek cevabı vererek " Hiç zorluk çekmemiştir, ondan böyle kalmıştır" dedi. Kitabı okuyunca Ayşe Kulin'in hayatı karşıdan göründüğü kadar kolay olmamış (kimin hayatı kolay ki zaten).2 evlilik geçmiş başından ve 4 erkek çocuğu büyütmüş. Hayatı zor geçmiş fakat bir o kadar da gezip eğlenmiş. Kitabı okurken en çok hoşuma giden bölümü kolej yıllarıydı. Keşke ben de kolejde okusaydım diye içimden geçirdim. Koleji kolejli birinden dinleyince ben yıllarca boşuna okumuşum diye düşünüyorum. Şimdi ki eğitim sistemi sadece ezberci bir model var. 4-5 şıktan oluşan, sınavlarla geçen yıllar sonrasında 24 yaşıma girmeme az kala hala ders çalışmak bir yönden üzüyor. Yaşıtlarıma baktığımda çoğumuz böyleyiz. En baştan yapılan yanlışları düzeltmek için çok uğraşıyoruz.

Ayşe Kulin'in kitabını okuyunca siz neler hissedersiniz bilmiyorum ama benim çok hoşuma gitti. İlk başta Ayşe Kulin'in hayatını okusam mı diye terddütle bakmıştım ama bir roman gibi geçen hayatını okudukça elinizden bırakamıyorsunuz kitabı. Ayrıca anlattığı hayatı yanında o dönemde ülke de olan siyasi olayları da anlatması yerinde olmuş bence. O dönemde ki olaylara göre hayatının çoğu yeri şekillenmiş. Nryse gerisi kitabın sayfalarında elinize alın ve si de kendi paınıza düşeni alın.

Ayşe Kulin baskın çıktı bugün. Diğer konu da başka zamana inşallah. Herkese iyi akşamlar ve bol bol okumalar...

Hiç yorum yok: