30 Nisan 2007 Pazartesi

BORSA FENA DÜŞTÜ


Elimde 150 adet 5.80 maliyetle Adel hissesi vardı.En son 6.10 olduğunda benim beklediğim hedef fiyata geldi.Ama bu sefer endekse oranla yükselmesi düşük olduğu için biraz daha bekleme kararı aldım.Ama sabah seans açıldığında borsaya baktım ve maalesef son zamanlarda yaşadığımız gerginliğin yansımalarını bu sabah borsada gördük.Elimdeki Adel hisselerinin fiyatına baktım fiyat 5.60 dı.Burada önemli bir karar vermeliydim.Ya hissenin düşmesine aldırış etmeden beklemeye devam edecektim.Ya da satacaktım bende sattım.
Bir daha beklediğim hedef fiyat gelince satacam.Geçen hafta cuma günü istediğim 6.10 fiyata gelmişti satacaktım fakat saygı değer bir kişi endeksin yükselişine göre hisseyi satmamın daha doğru olduğunu söyledi.Dedikleri çok doğruydu yalnız borsa iniş yapmadan sürekli bir yükselme gösterdiğinde endekse göre bir hedef koymak çok doğruydu bence.Ama bizim borsamızda bu sürekli yükselişlerin çok nadir yaşandığını geçmişteki verilerde görüyoruz.Borsamız bir iniş bir yükseliş göstererek ilerlediği için mesela benim hisse %6, borsa %10 arttığında aradaki %4 lük farkı kapanmasını beklemeden endeksin yükselişine nazaran daha düşük bir yükselişle hisselerimi satarım.Çünkü ben %4 lük fark kapanacak diye beklesem borsa her an düşebilir elimdeki %6 lık kardanda olurum.Bu durum maalesef başıma geldi ve Adeli satmak zorunda kaldım.Bundan sonrada kesinlikle hedef fiyattan satmayı düşünüyorum geçmişte olduğu gibi.
Bu düşüşün bir noktada sonlanıp tekrar yükselişe geçeceğini tahmin ediyorum.Bu yüzden düşen hisseler arasında banka hisselerine baktım acaba en fazla düşüş hangi bankanın hisselerinde gerçekleşmiş.Ölçtüm biçtim ve tam benim istediğim fiyatlara uygun Türkiye Kalkınma Bankası hisselerinden 5.95 fiyatla 150 adet TKBNK hissesi aldım.Bence fiyat yönünden en uygun banka hissesidir.Açık bir şekilde herkese tavsiye ediyorum.Şu durumda bundan daha iyi fırsat olamaz.Adel hisselerinden az miktarda tekrar almak istiyorum.AMA BU SEFER HEDEFLEDİĞİM FİYATTAN SATACAĞIM.HEDEF FİYAT GELİNCE DAHA FAZLA BEKLEMEYİ DÜŞÜNMÜYORUM.ADEL HİSSELERİNDE HATA YAPMASAYDIM ŞİMDİ HEM ADELİ %6 KARLA SATACAKTIM HEM DE TKBNK HİSSELERİNİ ALIP ORADANDA GELECEK KARLA İYİ BİR KAZANÇ SAĞLAYACAKTIM.FIRSATLARI İYİ DEĞERLENDİRMEK GEREKİR!

5 yorum:

Blog Sahibi dedi ki...

Emrah'cigim,

Uzuldum. Ama anlamadigim bir nokta var, madem Adel'i satmaya karar verdin, neden yeni bir kagit aliyorsun? TKB'nin Adel'den daha iyi bir performans gosterecegini mi bekliyorsun?

Bankalar faizlerin ve doviz kurlarinin yukseldigi ortamlarda sanayi kagitlarina kiyasla daha cok duserler. Risklerin ortadan kalktigini mi dusunuyorsun?

Ben satmadim bugun, dusus cok yuksek geldi. Ayrica satsaydim bir de ustune vergi verecektim. Simdilik bekliyorum, riskler yuksek ama.

Merak ettigim diger bir konu daha var. Neden sadece 1 veya 2 kagit aliyorsun da 10 tane farkli kagit almiyorsun?

Investor dedi ki...

Sayın Ekonomix hocam değerli yorumlarını paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Merak ettiğiniz sorulara cevap vermek istersem.
Öncelikli olarak önceki yazılarımda bahsettiğim gibi ben adel hisselerinden başka hissenin alım için uygun olduğunu düşünmemekteydim.Sağlam hisselerin çoğunu incelediğimde hepsinin fiyatının uygun olmadığını gördüm.Siz hisseyi nasıl seçiyorsunuz diye bir soru sorabilirsiniz onuda önceden belirttiğim gibi;hissenin son 6 aylık fiyatları ile son 200 günlük ortalama fiyatlarını karşılaştırıyorum.Eğer hissenin şu an ki fiyatı son 200 günlük ortalama fiyatın altındaysa o hisse alım için uygun hissedir.Bu düşüş olmadan önce adel dışında benim sağlam oldugunu düşündüğüm bir dogan holding ve bir de bolu çimento vardı.Bunu dışındaki tüm sağlam hisselerin fiyatı son 200 günlük ortalamalarının üzerindeydi.Bu fırsatı degerlendirdim ve bolu ile dohol aldım hedef fiyat olarak belirlediğim ortalama ile hissenin şu an ki fiyatının eşit olduğu yerde sattım.Aynı şey adel içinde geçerliydi hedef fiyatım 6.15 civarındaydı hisse 6.20 yi gördü o noktada satma vakti gelmişti ama öncedende bahsettiğim sebeplerden dolayı satmadım.Sonra adelleri düşünce sattım.Aslında adelleri satmasamda olacaktı çünkü fiyatı tekrar ortalamanın altına gelmişti.Yani tekrar 6.10 için bekleyebilirdim.Ama önceden adelin dışında almaya uygun hisse yoktu ta ki düşüş olana kadar .
Düşüş olduktan sonra benim istediğim tipte fiyatı ortalamanın altında olan ve sağlam olarak nitelendirebileceğim Türkiye Kalkınma Bankası hisselerini aldım.Son 200 günlük ortalama değeri 6.54 olan hisseyi 5.95 maliyetle aldım.Hedef fiyat olarakda 6.50 değerine gelince hisseyi satacam.Adelde de beklesem aynı kazancı sağlayacaktım ama bence banka hisselerini almak daha iyi.Çünkü borsa yükselince daha iyi tepki vermektedir banka hisseleri.
Dikkat çekici bir nokta bir hisse son 200 günlük ortalama fiyatın altındaysa hissenin fiyatı son 1 yılın hatta 2 yılın dip fiyatına yakın bir değerde oluyor.Ortalama fiyatın altında oldugu için bu sonuca varmak gayet doğal.
Şu an ortam gergin olduğundan dolayı faiz ve döviz artışından bankalar etkilenebilir.Bu durumun sürekli olacağı kanısında değilim.Olsa bile bu hissenin geçen seneki mayıs ayında oluşan türbülans sonrası fiyatı 4.80 civarında durum daha kötü olursa daha düşük maliyetten alım yaparım.Ama tekrar yinelemekte fayda görüyorum bu bence geçici bir süreç ani açıklamalardan etkilenen yatırımcı satış yapmış olabilir önemli bir nokta yabancılar hisselerden uzaklaşmış değil hala.
Öğrenci olduğum için harçlıklarımla borsaya girmekteyim ve asla zarar etmeden paramı arttırma gayesi taşımaktayım.Param az olduğu için maalesef 1-2 hisse almak zorundayım.10 hisse alsam her bir hisseye ne kadar düşer siz tahmin edin:)Ama param olsa şu an o kadar müsait ki ortam hisse almaya bir kaç daha hisse alırdım.Dediğim kriterde hisse bulamazsam param olsada hisse almam.Onun için ben borsa düştüğünde alım yapmanın çok önemli olduğuna inanmaktayım.

Blog Sahibi dedi ki...

Komisyonlar genelde %0.3 civarinda degil mi? Ayni fiyattaki 10 ayri hisseden 10 tane almakla 1 hisseden 100 tane almak (komisyon acisindan) ayni seyi ifade etmiyor mu?

Uyguladigin stratejinin gecmis yillardaki performansini test etme imkanin var mi? Insanlarin bu hisseleri satarken asiri reaksiyon verdigini dusundugun icin mi bu hisselerin digerlerinden daha fazla cikacagini dusunuyorsun? (Davranissal finans hipotezi)

Investor dedi ki...

Merhaba hocam
Hocam belki yanlış anlamış olabilirim ama 10 farklı hisseyi almamamın sebebi benim kriterlere uyan hisse sayısının nadir olmasıdır.Olsa bile iki üç hisseyi takip etmenin daha anlamlı olduğunu düşünüyorum.
Benim stratejimi nasıl anlatsam bilmiyorum.Ama şunu söylemeliyim borsa davranışsal hareketler üzerine işletmelerin bilançoları beni pek bağlamıyor ...ki borsada da öyledir zarar eden işletmelerin hisseleri çıkıyor.Burada spekülatörlerin etkisi olabilir ama herşey davranışa bakıyor.bu stratejimin geçmişte örneklerine baktım geçmişte böyle durumlarda hisseyi aldığımı düşünsem dedim acaba hisse çıkarmı ve gördüm ki çok yüksek oranda başarı sağlıyorum.Aslında bu stratejimi kimseye anlatmama kararı almıştım:)ama bana göre basit olan bu stratejiyi herkes biliyordur diye düşündüm:)stratejilerime örnek verirsem;
İlk önce saglam hisseler üzerinde bu stratejiyi uyguladığımı belirtmek isterim.
ÖRNEK-1
GSD HOLDİNG
2007 Mart ayında fiyatı 1.05 lere gerilemiş.Hissenin mart ayındaki son 200 günlük ortalama fiyatı 1.25 miş.Benim düşünceme göre ortalamanın altında olan hisse elbet degerini bulur.Sonra bu hisse Nisanın başında son 200 günlük ortalama degerine ulaşmış.Ben burada bu hisseyi alsaydım hedef fiyat olarak ortalamaya eşit oldugu noktada satardım.Ama hisse daha da yukarı çıkmış nisanın sonlarında 1.70 ytl fiyata kadar ulaşmış.Tabiki ben 1.70 değilde garanti fiyat olarak gördüğüm 1.25 den satardım.
ÖRNEK-2
DOĞUŞ OTOMOTİV
2007 ocak ayındaki fiyatı 5.55 civarında ocak ayı son 200 günlük ortalaması 6.40 civarında .aynı şeyler buradada geçerli hedef fiyat 6.40 ytlye elbet ulaşacaktır ve ocak ortalarında hedef fiyata yani son 200 günlük ortalamayla hissenin fiyatının eşit oldugu fiyata gelmiş ve yükseliş daha da devam etmiş 7.30' a kadar sürmüş.
ÖRNEK-3
DOGAN HOLDİNG
2007 ocak ayı başında fiyatı 2.10 civarında ortalaması 2.50 miş.Hisse hemen tekrar ortalama fiyatına gelmiş.
bunlar size verebileceğim en basit örnekler daha bir sürü örnek verebilirim size.Şu an kalkınma bankası tam istediğim gibi bu hissede ortalama fiyatına geri dönecektir.
İyi günler:)

Adsız dedi ki...

merhaba emrah, ekogundem forum üyeliğin aktif edildi, görüşmek dileğiyle,

ozkan.D