10 Aralık 2007 Pazartesi

Modelimizin Oluşmasında Katkıda Sağlayan Yaşar Erdinç'in Aptal Portföyüne Teşekkür Ediyoruz.

Öncelikle Yaşar Erdinç'in Güncelanaliz blogunu arasıra okuduğunu adım gibi biliyorum.Bakın biz borsada çığır açtık belki bazıları bu yöntemi uyguluyordur ve ama inanın küçük yatırımcı denilen grupta kimse dediğimiz modeli uygulamıyor ve bu yüzden kaybediyor.

Bakın yatırımcılar niye kaybediyor; alıyor hisseleri maliyeti düşünce biraz sıkılıyor zararına satıyor.Bankada bekleyen paranın faizini 1 ay sabırla çok rahat bir biçimde bekleyen yatırımcı borsaya parasını koyunca birden değişiyor ve reel kazancı 1 haftada kzanmak istiyor.Borsa insanların zararına satış yapmaları için her yönden baskı uyguluyor.Bakın şu olgular çok önemli diyoruz sabır ve orta vadede bekleyiş.Gelin görün ki insanoğlu bekleyemiyor hemen para kazanmak istiyor .Bizim modelimiz sayesinde bu da ortada kalmış durumda.

Bakın Yaşar Erdinç'in sitesindeki portföyüne;

İşte portföy gördüğünüz üzere imkb portföyüne 4 kat çekmiş.Neymiş uzun vadeymiş.Şu uzun vade olmasaydı ne yapardı acaba bakın benim portföy şu an imkb'nin gerisinde ama uzun vadede ben kazandıracam diye açık kapı bırakıyor.Kusura bakma Yaşar Erdinç senin o yaptıgın modeli 3 ay dayanıpta tutacak olmayacak adım gibi biliyorum çünkü senin portföyde insan pskolojisi yok.

Kurdugumuz modelde aynı hisselerle işlem yapsak sanırım %5 kar elde ederiz bu kadar da iddialıyız.Bizim portföy yönetimiyle Yaşar Erdinç'kine bakıyorum aynı hisseler ama sistem çok farklı bizim modelimizde böyle salakça portföy yoktur.

Ayrıca neymiş TSKB 2,00 lirayı görünce satacakmış yani zararına satacak bizim modelde zararına satma gibi bir kavram da yoktur.Biz arkadaşım Muhammedle birlikte diyoruz ki %20 düşen hisse en az %3 kar elde edebiliriz.Arkadaşımla birlikte şimdi istatistik ve yöneylem araştırması üzerine çalışmalarda bulunuyoruz.

Hiç yorum yok: