27 Aralık 2007 Perşembe

VOB

mk_trader arkadaşım ufak bir sorundan dolayı yollayamadı ben yazıyı aynen yolluyorum:

"Merhaba

Arkadaşlar blog ta ilk yazım olduğu için herkese merhaba demek istiyorum...sizlerden faydalanabileceğim kadar umarım faydalı olurum :) ...Emrah VOB'u sormuş o zaman ben de ilk yazımı vadeli işlemlere ayırayım...Öncelikle vadeli işlemlerin dünya çapında trilyonlarca dolarlık çok büyük ve çok ciddi bir piyasa olduğunu aktarmak isterim. Ayrıca vadeli işlemler benim görüşüme göre daha zevkli bir piyasa.Ben vadeli işlemler borsasında işlem yapmaya başladıktan sonra spot piyasada (hisse senetleri piyasasında) fazla işlem yapmamaya başladım. Ve şunu da rahatlıkla söyleyebilirim önümüzdeki yıllarda VOB'un işlem hacmi IMKB hisse senetleri piyasası işlem hacmini geçecek.

Kurumsal ya da bireysel yatırımcılar gerek arbitraj, gerek korunma(hedge) gerek te spekülatif amaçlıişlemlerle vadeli işlemlerle tanışacaklardır. Ama şunu da belirtmek çok önemli vadeli işlemlerde dikkat ve disiplin maksimum seviyede olmalıdır.

Biraz da işin pratiğini anlatmak isterim;vadeli işlemler bir malın(kakao, altın,buğday, sığır, arpa vs.), endeksin(dowjones,ımkb,ftse vs.) dövizin (euro, dolar) vb. bir çok varlığın fiyatının gelecekte oluşabilecek fiyat dalgalanmalarından korunulması amacı mantığı ile işleyen bir piyasadır.Örneğin elinde ımkb 30 hisse senetlerinden oluşan bir portföyü olan bır yatırımcı hisse fiyatlarının düşeceğini düşünüyorsa VOB endeks 30 kontratında açığa satış yaparak portföyünü koruma altına alabilir.Ya da USD ile ihracat yapan ve ihracat tutarını 3 ay olacak sonra olan bir firma bu dönemde kur'un düşmesi riskine karşılık USD kontratlarında açığa satış yaparak (short position) kuru sabitler ve riski minimize etmiş olur.Bunlar VOB'da korunma amaçlı işlemlerdir...şimdilik bu kadar görüşmek üzere...."

mk_trader

Hiç yorum yok: