23 Şubat 2008 Cumartesi

Bay Ekonomix Egolarını Tatmin Ediyorsun

Barış denilen kıytırık bir yazarın blogundan bir yazar Ekonomix, Balan Bey'in citigroup üzerine yazdığı bir yazı üzerine balıklama atlayan sırf bakın Balan'ı nasıl da nakavt ettim iyi bir finansçıyım diyerek alttan altan gözleri boyuyan yazısına yönelik birkaç birşey söylemek istiyorum.

Öncelikle ben burada blogumda şu an yazmayan Balan Bey'i destekleme niyetinde değilim olaya dışarıdan objektif bir şekilde, etik olmayan birkaç şeyi vurgulamak için yazmak istiyorum.

Sayın Ekonomix uzun vadeli yatırım diye debelenip duruyorsunuz ama ne hikmetse piyasanın en kötü zamanlarında kalkmışsınız Balan 'ı aldığı bir hisse yüzünden eleştiriyorsunuz sizin yatırım anlayışınıza uyuyor mu acaba,yatırıma gelince uzun vadeli düşünüp başkasının portföyüne gelince kısa vadeli balıklama atlamalar.Bu yazıyı Dow jones 11000 seviyelerinin altına gelirken yazsaydınız o zaman blogunuzda Balan'ın daha çok zarar ettiğini yazar ve ben iyi bir finansçıyım egolarınızı iki katına çıkarırdınız olmaz mıydı?

Siz değilmiydiniz ben hisse alırsam beş sene beklerim vb şekilde ee öyleyse 5 sene bekleyin citigroup aynı seviyede kalırsa Güncel Analiz blogunu kapatacam.Yok Balan Bey kısa vadeli düşündü diyerek böyle bir yazı yazdıysanız kusura bakmayın yemezler.Yaptığınız etik mi?

Ekonomix bırakınız böyle popülite işleri Barış denilen kıytırık yazarlar başkalarını eleştirince oh ne ala Balan Bey akılllık edip bence haklılık yönü çok olan yazılar yazınca Barış denilen kıytırık blog yazarında birden irkilmeye, Ekonomitürk blogunda Güncel Analiz bloguna kıytırık blog yakıştırılması yapılmaya başlanıyor.

Benden bu kadar daha fazla polemik malzemesi olmayacam yorum sizin.

2 yorum:

Investor dedi ki...

Cem merhaba ya yolldığınız htmel bir türlü blogda gözükmüyor.Yönlendirdiğiniz siteden de elde edemedim geri dönerseniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

kolay gelsin. blogunuzu ne uzun zamandır takip ediyorum ne de adınızı duydum. fakat bildiğim tek bir konu var. şu an meslek yaşamını sürdürmekte olan hiçbir finansçı, iyi bir finansçı değildir. nedeni mi? gayet basit...

şu an çalışan hiç bir yatırımcı okuduğu üniversitede yalnızca, yatırım enstrümanları,portföy yönetimi, menkul değer analizi ve sermaye piyasası kurulu dersleri görmedi. yani, mesleğini işe girdikten sonra öğrendi...

ben mi, evet... ben bir menkul kıymetler ve sermaye piyasası öğrencisiyim. yani, gerek diplomamla, gerek bilgilerimle GERÇEK bir finansçıyım.

kulaktan dolma, gazetelerden okuma yada patrondan öğrenmeyle iyi bir meslek üstadı olunmaz.

meslek üstadı, işinin eğitimini almış, geceler boyunca uyumadan işini öğrenmeye odaklanmış, türkiyenin en iyi finans uzmanlarından en değerli bilgileri almış bireylerdir.

gelin artık bunları kabul edelim...

bu bölüm açılalı 5 yıl oldu. yani çok yeni bir bölüm. evet, bir işletme bölümü gibi çıkan herkesin finansçı olmayacağı kesin, fakat olacak olanlar canınızı fena yakacağa benziyor...

ne dersiniz, bavulları toplamanın zamanı gelmedimi? sizler emekli olup güneye gidin, bırakın SÖZDE değil GERÇEK analistler işlerini yapsın...


aynı zamanda, sizin örnek olarak gösterdiğiniz portföyde çeşitlendirme yapılmamış.. yani, şirketsel olarak getiri sağlayabilir fakat risk oranı getirinin üzerinde.
saygılar.
ECE DUYGU URHAN / MALİ ANALİST VE BİREYSEL/KURUMSAL FİNANS UZMANI