13 Şubat 2008 Çarşamba

Ben Böyle Veda Etmeliyim


Bugün öğle arası Cnbc'de Can Dündar, İsmail Cem'in son günlerini yaşarken anılarını kaleme aldığı "Ben Böyle Veda Etmeliyim"adlı kitap hakkında konuştu.Kitabı tabiki İsmail Cem göremedi Can Dündar'ın yoğun emekleri sayesinde bir bütün oluşturuldu ve kitap ortaya çıktı.Ağırlıklı olarak Can Dündar ile yaptığı söyleşiler yer almakta.Siyaset hayatının efendilerinden olan siyaseti koltuk sevdası üzerine yoğunlaştırmamış ,empatisi gerçekten çok fazla olan bir insanın hayatını bu kitapla tanımak için en kısa sürede kitabı okuyacağım.Sizlere blogdaki ilk kitap tavsiyem böylece bu oldu.

"Hayat müthiş bir macera. Her insanın kendisiyle beraber olanlarla paylaştığı, ortaklaşa yaşadığı ve bir bakıma her insanın tek başına üstlendiği bir macera... Ben kendi payıma yapmak istediklerimi yaptım, bu macerayı çok güzel bir şekilde yaşadım. Tabii zaman zaman zorlukları oldu, sıkıntıları oldu, ama bunlardan fazlaca şikayet etmeyi de başkalarına karşı haksızlık gibi görüyorum. Çünkü çok insan çok şey çekti Türkiye`de; bize düşmez kalkıp da kendi sıkıntılarımızı çok fazla abartmak...

Bundan sonra benim söyleyebileceğim; insanlarımız, Türkiye`nin geleceğine güvensinler; daha dikkatli olsunlar, kendilerine daha çok inansınlar. Geçmişe, kültürümüze sahip çıksınlar. Ama bunların tek başına yetmeyeceğini, dünyaya açıldığımız bir çağda yaşadığımızı da bilsinler. Dileğim toplumun, bireyin bu doğrultuda gelişmesi... Kavgayla hiçbir şeyin çözülemeyeceğinin bilinmesi... Sonuçta biz çok uzun mesafeden geliyoruz; nereden geliyoruz, nereye gitmekteyiz, bizim insanlık alemine getirebileceğimiz özgün katkı nedir? Bunları hep değerlendirmek ve düşünmek gerekiyor.

Biz bunları yapabiliriz, ben buna güveniyorum, topluma güveniyorum, insanıma ve insana güveniyorum. Teşekkür ederim."
İsmail Cem
Kitabın sonunda 1995 yılında yazdığı şiiri bir anlamda veda niteliğini taşıyor.
"Çok ileri bir tarihte
Çok yaşlı olarak
Sessizce ayrılmalıyım
Kimseye pek gözükmeden
Ve kimseyi rahatsız etmeden.
Masamın üzerinde
Dünden kalan işler
Tamamlanmamış yazılar
Okunmayı bekleyen kitaplar
Ve anılar ve umutlar.
Filleri kuyruğundan çekerek
Tepeleri aşırtmaktı görevim
Günler bitti filler tükenmedi
Ben elimden geleni yaptım
Gerisini siz tamamlayın.
Boşa geçmedi hayatım
Daha fazlası olabilirdi ama
'Buna da şükür' demeliyim
İşte sevgili dostlar
Ben böyle veda etmeliyim."
New York, 1995

1 yorum:

M. Akif dedi ki...

İsmail Cem ülkemizin yetiştirdiği nadir kıymetli adamlardan biri. Bence ilk önce İsmail Cem'in kendi kitabı olan "Türkiye'de Geri Kalmışlığın Tarihi" okunulması daha güzel olur. Çok güzel bir biçimde Türkiye'nin ekonomisini Osmanlı Devletinden alarak anlatıyor.

Belki emrah kızacak reklam yapma diye ama daha yeni bir arkadaşımız imece'de bu kitabın özetini yayınlıyor ilk kısmı linkte gelecek kısmında pek yakın zamanda yayınlanacak;

(http://www.imecedusuncesi
.com/2008/02/trkiyenin-geri-kalml
-1-ksm.html)