12 Mart 2008 Çarşamba

KADIN KİMDİR?

8 Mart Dünya Kadınlar Gününü kutluyoruz ama böyle bir gün nerden geliyor diye düşündünüz mü? 8 Mart 1857 tarihinde ABD'nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi. Bunun neticesinde 8 Mart dünya kadınlar günü olarak ilan edildi.
Türkiye'de 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ilk kez 1921 yılında "Emekçi Kadınlar Günü" olarak kutlanmaya başlandı. 1975 yılında daha yaygın olarak kutlandı ve sokağa taşındı. "Birleşmiş Milletler Kadınlar On Yılı" programından Türkiye'nin de girmesiyle, 1975 yılında "Türkiye 1975 Kadın Yılı" kongresi yapıldı. 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi'nden sonra dört yıl süreyle herhangi bir kutlama yapılmadı. 1984'ten itibaren her yıl çeşitli kadın örgütleri tarafından "Dünya Kadınlar Günü" kutlanmaya başlandı
* * *
8 Mart Dünya Kadınlar Günü büyük bir coşkuyla kutlandı. Ama ne yazık ki biz 21. yüzyılda yaşıyor olmamıza rağmen hala ben kadın haklarına karşıyım diyebilen insanları görebilmekteyiz ve ne yazık ki bu sayı küçümsenemeyecek bir derecededir. Evet, siz kadın haklarıma karşısınız kabul ediyorum, ama hiç düşündünüz mü kadın kimdir diye. Kadın kimdir biliyor musunuz? Ben size söyleyeyim.
Kadın bizim anamızdır
Kadın bizim bacımızdır
Kadın bizim ninemizdir
Kadın bizim teyzemizdir
Kadın bizim halamızdır
Kadın bizim sevdiğimizdir

Eğer ki biz kalkıp ta ben kadın haklarına karşıyım dersek ne demiş oluruz biliyor musunuz?
Bizi 9 ay 10 gün karnında taşıyan annemizin,
Defalarca sabahın köründe kalkıp bana kahvaltı hazırlayan bacımızın,
Biz küçükken defalarca bizi kucağına alıp öpen teyzemizin, halamızın
Her zaman düşüncelerimizde olan, Bir an bile aklımızdan çıkaramadığımız, hatta uğruna ölümü bile göze aldığımız sevdiğimizin hakkına karşıyız demiş olmuyor muyuz?
* * *
Birleşmiş Milletler tarafından yapılan bir araştırmaya göre;1. Dünyadaki işlerin %66’sı kadınlar tarafından görülüyor. 2. Buna karşın kadınlar dünyadaki toplam gelirin ancak %10’una sahipler.3. Dünya’daki mal varlığının ise % 1’ine sahipler.4. Başka bir değişle dünyadaki işlerin % 34’ü erkekler tarafından görülüyor ama erkekler dünyadaki toplam gelirin % 90’ına ve toplam mal varlığının % 99’una sahipler.
Türkiye’den Rakamlar (8 Mart 2001)1. Şehirlerde evli kadınların % 18’i, köylerde de % 76’sı eşleri tarafından dövülüyor.2. Kadınların % 57,7’si evliliklerinin ilk gününde şiddetle karşılaşıyor.3. Aile içi suçların % 90’ını kadına karşı işlenen suçlar oluşturuyor

Evet, saygıdeğer okuyucular gördüğünüz gibi bu rakamlar son derece ürkütücü bir sonuç çıkarıyor karşımıza. Kadınlar bu kadar çalışmalarına rağmen neden bu kadar az gelir elde ediyorlar. Kadınlar neden aile içi şiddete maruz kalıyor. Ben çok düşündüm ama ne yazık ki geçerli bir neden bulamadım. Daha doğrusu buna uygun bir mazeret yok. Ama bana göre bunun tek nedeni eğitimsizliktir daha doğrusu kadınların okuma hakkından mahrum edilmesidir. Şimdi siz kadının düşük ücretle çalışmasının, şiddete maruz kalmasının eğitimle ne alakası var diyebilirsiniz hatta kadınlar çok dırdır ettiği için dayak yiyor da diyebilirsiniz. Düşünsenize kadınların % 57,7’si evliliklerinin ilk gününde şiddetle karşılaşıyormuş evliliğin ilk gününde kadın neyin dırdırını edecekmiş daha doğru dürüst beraber bir bardak su bile içmemişlerdir. Ama okumuş bir kadını düşünün kadın öğretmen olmuş ya da avukat olmuş gidip te aylık 100 -150 ytl ye çalışır mı? Bütün bunların tek nedeni kadınların maddiyet olarak erkelere bağlı olmasıdır. Artık maddiyat olarak adama bağlı olmayan bir kadın rahatça yaşayabilir. Karısı öğretmen ya da doktor olan birisi ya da en azından geçimini sağlayacak kadar gelir elde eden birisinin Kocası kalkıp iki tokat vurup “bak seni kapı dışarı ederim” dediğinde kadın ne diyecek bu sefer “asıl ben seni bırakıp gidiyorum, sen kendi başının çaresine bak, ne halin varsa gör” demez mi? Kadın çekip gittiğinde sizce kim daha çok perişan olur?
Unutmayın ki kadın olmazsa hayat da olmaz. Acaba kadınların olmadığı bir hayat düşünebiliyor musunuz bilmiyorum. Belki de aramızda kadınların olmadığı bir dünyanın hayallerini kuranlar bile vardır ama ben kadınların olmadığı bir dünyayı bir an bile düşünemiyorum.

Hiç yorum yok: