21 Eylül 2008 Pazar

Kredi Kartları


Bankada yaptığım staj gerçekten iyi geldi bana. Yararlı oldu elbette. Çok farlı insanlarla da tanışma fırsatım oldu. İnsanlarla iletişim kurmak gerçekten zor. Yani müşteri her zaman haklı demek zorundasın ona göre derdine çözüm buluyorsun. Staj boyunca dikkatimi çeken şeyler oldu. Bazıları:


  • İnsanlar her bankanın kredi kartını alarak koleksiyon yaptıklarını düşünüp “Hadi bundan da olsun” diyorlar. Herkes böyle değil ama olanlarda az değil maalesef. Cüzdanında ne kadar çok kredi kartı varsa kendisini zengin hissediyorlar sanırım. Maalesef böyle yapanların maddi durumu da çok da iyi değil. Sonra da kredi kartı borcunu ödeyemeyince maddi ve manevi sorunlar çıkıyor.

  • Kredi kartı limitlerinin yüksek olmasını isteyenler. Sen ayağını yorganına göre uzatmazsan başkasının yapacağı bir şey yok o zaman borcuna katlanacaksın.

  • En çok dikkatimi çeken olay ise asgari ücretli de olsa elinde son model bir cep telefonu olması. Maddi olarak durumu iyi olmayan insanlarda bence çok gereksiz bir şey. Gösteriş oluyor galiba bu. Fakat gereksiz ve saçma..

İnsanlara tüketim konusunda eğitim falan vermeliyiz galiba. Yoksa borcu gittikçe artan kişiler ortaya çıkacak. Bu da ekonomiye zarar verecek. Ben 21 yaşındayım ve kredi kartım yok. İhtiyaçta duymuyorum. Onun içinde borcum yok. Diyebilirsiniz yaşın daha küçük, öğrencisin ama benim yaşımda ya da daha küçük olup ta kredi kartı borcuyla erken yaşta tanışan çok arkadaşım var. Bu yüzden bilinçli bir toplum şart yoksa sonumuz pek de hayırlı olmayacak.


Yukarıda bulunan resimdeki adam kredi kartları sayesinde Guinness Rekorlar Kitabı'na girmeyi başarmış.ABD'de yaşayan Walter Cavanagh kullanılabilir durumda 1497 adet kredi kartı bulunmaktaymış ve kartların kredi miktarı $1.7 million civarındaymış.

Acaba gördüğüm insanlarda bu olayı örnek alıp rekor kırmaya mı çalışıyorlar ne :)

Hiç yorum yok: