10 Şubat 2010 Çarşamba

Müşteri Memnuniyeti


Dün alışveriş yaparken İNCİ 'den ayakkabı almak için mağazaya girdik. İndirim varmış kaçar mı bu fırsat dedik :) Neyse girdik mağazaya arkadaşlarımla. İstediğim gibi ayakkabı bulamadım ama arkadaşım bir ayakkabı beğendi ama onunda numarası yokmuş. İstanbul'da ki mağazada varmış. İsterseniz 3 gün içinde getirebiliriz, dediler. Arkadaşım ayakkabıyı beğenmişti ama geldiğinde ayakkabı tam oturacak mı olacak mı tereddütü vardı. Mağazadaki görevli "ayakkabı ayağınıza olmaz ya da istemezsiniz paranızı iade edebiliriz" dedi. Kredi kartında geçecekti onu nasıl yapacaksınız dedik. Pos cihazlarında yeni bir özlellik varmış, 15 gün içinde işlemi iptal edebiliyorlarmış. Arkadaşım bu söze güvendi ve ayakkabının ücretini kredi kartından ödedi. Çoğu mağazada para iadesi yerine ürün değişimi yapılırken böyle bir uygulamanın olması bizim açımızdan hoşumuza gitti. İnternette bir araştırma yaptım ama bu konu hakkında birşey bulamadım. Heralde arkadaşımı kandırmamışlardır. Sonuçta büyük bir mağaza. Siz bu konu hakkında bir bilgiye sahipseniz yorumlarınızı bekliyorum?

Müşteri Kazanırken Siz Kaybetmezsiniz ( Jack Collins) kitabında "tatmin olmayan müşterilerin %4ü şikayetçi olduğu için gitmekte, kalan %96 basit şekilde gitmektedir ve gidenlerin de %91'i asla geri dönmemektedir. Daha kötüsü tatmin olmamış müşteri tipik olarak bu tatminsizliğini 8 ile 10 kişiye anlatmaktadır" diye anlatılıyor. İnci'deki çalışan "geri iade gibi bir hakkınız var ve bunu söylemezsem sizi kandırmış olurum ve böyle bir durum yaratmakta istemeyiz" dedi. Takdir ettim gerçekten bu yaklaşımlarını. Hani ayakkabı almasamda bir daha ki alışverişimde neden uğramayayım ki? Müşteriyi kandırmak yerine herşeyi anlatıyorlar :) Elbette anlatmayan mağazalarında kendine göre çıkarları var ama müşteri velinimettir sözünü de unutmamak lazım.

Hiç yorum yok: