14 Temmuz 2007 Cumartesi

Seçimde Herkesin Unuttuğu Nokta :Geçersiz Oylar...

2002 Genel seçim sonuçları

Kayıtlı seçmen sayısı:41.407.027

Oy kullanan seçmen sayısı:32.768.161

Geçerli oy sayısı: 31.528.783

Geçersiz oy sayısı:1.239.378

Seçime katılma oranı:%79.14

Şimdi yukarıda en başta dikkatimi çeken geçersiz oy sayısı inanabiliyormusunuz 1 milyon 240 bin kadar insan geçersiz oy kullanmış inanın ben buna oha derim ya.Mitinglerde o kadar bagıran çağıran siyasetçilerimiz biraz da bu geçersiz oylarla uğraşın yahu büyük bazı partiler geçersiz oydan daha az oy almışlar.Mesela Doğruyol Partisi %9.54 oran ile barajı az farkla kaçırmış bu geçersiz oylardan 20-30 bin oy daha fazla alsa bu parti barajı aşacakmış ya bu geçersiz oylardan DYP'ye oy gitseydi şimdi durum değişirdi.

Sayın siyasetçiler ne biçim bir ülkede yaşıyoruz oyunuza sahip çıkın diye bas bas bagırıyorsunuz geçersiz oylara hiç önlem almıyorsunuz.Yahu öğret halka nasıl oy kullanır halk geçersiz oy kullanıyor ve biz hala uyuyoruz hep sayıların büyükleriyle oynuyoruz bir bilsek küçük sayılar neler değiştiriyor.Ben bu konuya önem veriyorum.YSK(yüksek seçim kurulu) sitesini inceledim geçersiz oylar hakkında bilgi yok ne biçim iş , bu ülkede geçersiz oy nasıl kullanıyor bir öğrenelim ve buna çözüm bulalım halkımıza oy nasıl kullanılır bunun bilinçini verelim yok seçimde katılım azmış yahu sen önce bir doğru oy kullandır sonra millete oyunuza sahip çıkın oy kullanın de.Ama ne medyada ne de ben başka yerde bu konuda bir eleştiri ve ya çalışma görmedim.Son söz bizlerin önemsemediği o küçük rakamlar gün gelir başınıza bela olur.Kimse geçersiz oy her seçimde olur demesin olmasın bu olay kesinlikle...

2 yorum:

generalduncan dedi ki...

Tam da bu konuda bir yazı yazmak üzereyken sizin değindiğinizi farkettim. Ben de az önce YSK'nın sitesine göz atmıştım. Yıl 2009, hala geçersiz oylar hakkında bir bilgi yok. Daha da kötüsü çözüm önerisi, geliştirme planı vb de mevcut değil. Nereye başvursam, bu sorunu nasıl dile getirsem diye düşünüp duruyorum şimdi.

Unknown dedi ki...

Coşkun dedi;

o geçersiz oylar varya işte birazda ha artarsa daha iyi olur nedenmi bu milletin üstteki godomanlara muhtaç olmadan da hayatlarıonı devam ettirebildiklerini belli eder. zira insanlar çalışıp para kazanır bu godomanlarda sadece o parayı yer ve konuşuru. işte bunu kınıyo bu insanlar sende eğer bu o godomanlara destek oluyosan sen sadece bir piyonsun onların gözünde tıpkı benim gibi. eğer bu godomanlar olmasaydı biz daha çok maaş alırdık ve kimse bize asgari ücreti arttırırken daha fazla verirsek ülke batar demezdi.
Eşitlik: ne çalışırsan onu alırsın. Biz bunu yapıyorsak mesela ben makina tasarlayıp yapıyorsam ve bunun ile karınımı doyuruyorsam, bu adamlar birşeyler uydurup mecliste kendi kafalarına göre kabul edip ve bu yoldan karın tokluğunun ötesine geçiyorsa nerde bu eşitlik?