1 Ocak 2008 Salı

Portföye Başlıyoruz...

Sizlere birçok zaman portföyümdeki hisselerden bahsettim bir ara Yaşar Erdinç'in portföyünü eleştirdim birileri bana ders vermeye kalkıştı ve herkese açığım madem Yaşar Erdinç kendi sistemine göre bir portföy yapıyor her hafta grafiklerle durumu gösteriyor bende 2008 yılına girerken 2009 yılına kadar açık bir portföy yapacağım amacım kimseye ben bu kadar kazandırdım veya sizlere hisse tavsiye etmek değil yatırım dehası Warren Buffett'ın modeline göre hisseleri alıp orta ve uzun vadede bekleyip İmkb endeksine göre kazancımızı karşılaştıracağız bunu yaparak Buffett'ı daha iyi tanıyacağım.Bu konuda Serhaddan rica var:-)eğer olaki model hakkında uzun zamandır bilgi ve grafik sunmazsam beni uyarsın ki bu portföyü 2008 kadar sürdürebilelim malum insanın başına herşey gelebiliyor.

Oluşturacağım portföy tıpkı Yaşar Erdinç'in portföyüne benziyor.Hisse alım-satımları tabloda yer alacak imkb ile karşılaştırmak adına grafiklerede yer vereceğiz.Amacım uzmanlık falan da değil amatör olarak genç biri olarak borsada daha iyi yatırım yollarını paylaşmak.Birçok kişinin benim borsayla ilgili yazılarımdan faydalandıkları ve teşekkür ettikleri için minnettarım.Portföy değerlendirmeleri her pazar günü yapılacak alım satımolması durumunda blogda sebepleri belirtilerek yazılacaktır.

Ekonomix hocamın üzerinde durdugu komisyon ve vergiler var portföyü oluştururken buna dikkat edecem ama bu değerlendirmeler 2008 yılı sonunda olacaktır.Zaten dediğim gibi hisselerin satım zamanları kısa olmayacak.Buffett'ın modelinde oldugu gibi şirket degeri piyasa degerine eşitlenince veya yaklaşınca satımlar gerçekleşecek.

Bildiğiniz üzere şirket değerlemesi çok zor bir iş bu yüzden portföydeki hisseleri tanıtırken araştırma raporlarından güvendiğim kaynaklardan yardım alacam.Portföy üzerinde sorusu olan arkadaşlarla iletişime geçebiliriz.Bir sonraki yazımda ilk portföy tablosunu oluşturacağız.

2 yorum:

Serhad dedi ki...

Iste guncel analizden beklenen gerceklesiyor...

Bu konu hakkında sistematik bir calisma yapmanin uygun oldugunu dusunuyordum biliyorsun.

sirket degerlemeleri uzerinden yapilacak bir yatirimin sonuclarini merakla bekliyorum gercekten. Bu konunun sıkı bir takipcisi olacagim elbette :)

Investor dedi ki...

evet serhad sistematik bir yaklaşım gerçekten sonuçların alınması adına daha dogru olacak.İnan bende sonuçları çok merak ediyorum.Bakalım ne olacak şimdi araştırmaların şirket değeri pyasa degerine göre daha pahalı olan şirketleri bulmak ve incelemek portföye konulabilirliğini incelemek..